Vai al contenuto

Fraxinus excelsior

À prupositu di Wikipedia
Fraxinus excelsior
Fraxinus excelsior
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Oleaceae
Generu Fraxinus
Nome binuminale
Fraxinus excelsior
Carl Linnaeus, 1753

U frassu cumunu (Fraxinus excelsior) hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia dil'Oleaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Fraxinus excelsior, cumunamente chjamatu frassu cumunu, hè un arburu scasciante appartinendu à a famiglia di l'Oleaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 30 à 40 metri, incù un fustu drittu è una curona larga è attundulata. E casce sò cumposte è opposte, misurendu da 20 à 30 centimi di lunghezza, incù da 9 à 15 fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore verde, appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e foglie. I frutti sò samare, chì sò i granelli alati permittendu a so dispersione da u ventu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U frassu cumunu hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione timperate, da u sudu di a Scandinavia insin'à u nordu di a Spagna è di l'Italia. Hè ancu prisente in certe parte di l'Asia occidentale. U frassu cumunu priferisce e terre umiti è ricchi di nutrimenti, è hè à spessu truvatu u longu di e vadine, in e fureste è e zone umite.

Fraxinus excelsior hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U frassu cumunu hè una spezia à crescita rapida, capace à produce quantità impurtante di granelli. Hè impullinatu da u ventu, ciò chì spiega a prisenza di fiori discreti. E samare, chì sò i frutti di u frassu cumunu, sò spergugliati da u ventu annantu à longhe distanze. I granelli ponu firmà campii mentre parechji anni prima di germinà. U frassu cumunu hè ancu capace à riproduce si in via vegetativa, grazia à a furmazione di cacciature à parte si da e so radiche.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di u frassu cumunu hè Fraxinus excelsior. Hà ancu statu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Fraxinus oxyphylla è Fraxinus sambucifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U frassu cumunu hè una spezia chì hè stata largamente imprudata in l'industria di u legnu per causa di a so resistenza è di a so flessibilità. Eppuru, sti pochi anni, hè stata cunfruntatu à una minaccia magiore : Chalara fraxinea, una malatia fungica caghjunata da u fungu Hymenoscyphus fraxineus. 'Ssa malatia hà caghjunatu a morte di numerosi frassi in l'Europa sana. Misure di cunsirvazione sò attualmente messe in piazza per tentà di prisirvà 'ssa spezia emblematica di e fureste europee.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]