Fraxinus angustifolia

À prupositu di Wikipedia
Fraxinus angustifolia
Fraxinus angustifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Oleaceae
Generu Fraxinus
Nome binuminale
Fraxinus angustifolia
Martin Vahl, 1804

Fraxinus angustifolia hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia di l'Oleaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Fraxinus angustifolia hè un arburu scasciante appartinendu à a famiglia di l'Oleaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 20 à 30 metri è pussede un fustu drittu è slanciatu. E casce sò cumposte è misuranu trà 10 è 25 centimi di lunghezza. Sò di forma lanceulata è prisentanu una margine dentata. I fiori, di culore verde, sò ragruppati in gaspe pendente è appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e foglie. I frutti sò samare, piccule ale membranose chì aghjivuliscenu a so dispersione da u ventu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Fraxinus angustifolia hè originariu d'Europa meridiunale è occidentale. Omu u trova per u più in e rigione mediterranie, ma pò ancu esse prisente in altre rigione timperate. Priferisce e terre umite è belle assiccate, tali e sponde di i corsi d'acqua è e zone padulose.

Fraxinus angustifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Fraxinus angustifolia hè un arburu à crescita rapida, capace à produce i granelli da l'età di 10 anni. Si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione di i fiori da l'insetti. E samare, chì cuntenenu i granelli, sò spergugliate da u ventu. Stu arburu hè ancu capace à riproduce si in via vegetativa, grazia à a furmazione di cacciature à parte di e radiche.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu Fraxinus angustifolia hè stata datu à 'ssa spezia da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Esiste ancu sinonimi per 'ssa spezia, tali Fraxinus oxyphylla è Fraxinus rotundifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Fraxinus angustifolia hè cunsideratu cum'è una spezia di cuncernu per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu per pruteghje 'ssa spezia, tale a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di stu arburu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]