Filago arvensis

À prupositu di Wikipedia
Filago arvensis
Filago arvensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Filago
Nomu binuminali
Filago arvensis
Carl Linnaeus, 1753

Filago arvensis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Filago arvensis hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui par via di a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu picculi casci liniari è stretti. I fiora di Filago arvensis sò ragruppati in capulini, di culori biancu o giaddicciu, circundati da brattei cutunosi chì li dani u so aspettu carattaristicu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Filago arvensis hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali, ma si hè ancu naturalizatu in altri righjoni di u mondu. Omu a trova par u più in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hà una prifarenza par i terri secchi è beddi assiccati, è hè à spessu cunsidarata com'è una gattiva arba in i culturi.

Filago arvensis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Filago arvensis hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. A so fiuritura hà locu di regula da ghjugnu à sittembri, pruducendu fiora chì attirani l'insetti inamacatori. I graneddi sò dopu dissiminati da u ventu o traspurtati da l'animali. 'Ssa spezia hà sviluppatu l'adattamenti par sopravviva in ambienti difficiuli, in particulari a so capacità à risista à a sicchina è à a cumpetizioni incù altri pianti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Filago arvensis apparteni à u genaru Filago, chì ragruppa parechji spezii simili. Certi sinonimi di Filago arvensis sò Filago germanica, Filago minima è Gnaphalium arvense.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Filago arvensis hè cunsidarata com'è una spezia cumuna è largamenti sparta. Ùn hè micca attualmenti minacciata, ma pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di mantena a so biudiversità è u so rollu eculogicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]