Vai al contenuto

Fallopia convolvulus

À prupositu di Wikipedia
Fallopia convolvulus
Fallopia convolvulus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Genaru Fallopia
Nomu binuminali
Fallopia convolvulus
(L.) Á.Löve 1970

Fallopia convolvulus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Polygonaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Fallopia convolvulus hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Polygonaceae. Si caratterizeghja da i piccioli arrampicanti, smilzi è flessibili, pudendu aghjunghja sinu à 2 metri di lunghezza. I so fogli sò à forma di cori, di culori verdi è misurani à l'incirca 5 à 10 cm di longu. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi, bianchi o rusulini, è si ragruppani in gaspi densi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria d'Aurasia, Fallopia convolvulus si hè sparta in numarosi righjoni di u mondu. Omu a trova par u più in Auropa, in Asia è in America subrana. Hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi paesi, par causa di a so capacità à prupagà si prestu è à culunizà diffarenti ambienti.

Fallopia convolvulus hè prisenti in Corsica.[1]

Fallopia convolvulus hè una pianta annuali chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci da ghjugnu à sittembri, pruducendu numarosi fiora chì si trasformani dopu in frutti cuntinendu i graneddi. 'Ssi graneddi sò lebbii è poni essa spargugliati da u ventu annantu à longhi distanzi. A pianta pò ancu diffonda si par via di frammintazioni di i so piccioli, ciò chì li parmetti di culunizà prestu nuveddi tarritorii.

Fallopia convolvulus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, hè stata discritta sottu à altri noma in u passatu, in particulari Polygonum convolvulus è Reynoutria convolvulus. 'Ssi sinonimi sò dinò calchì volta apradati in a litteratura scentifica.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Fallopia convolvulus hè cunsidarata com'è una spezia invadenti nucibuli in numarosi ecusistemi. T'hà a capacità di suppiantà i spezii indigeni è di disturbà l'equilibrii eculogichi. A so crescita rapita è a so capacità à culunizà diffarenti ambienti ni facini una minaccia pà a biudiversità. Cù u fini di limità a so prupagazioni, hè ricumandatu di cuntrullà è di gistiscia i pupulazioni di Fallopia convolvulus in i zoni ind'edda hè prisenti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]