Vai al contenuto

Falco vespertinus

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Falcu cuccu)
Falco vespertinus
Falco vespertinus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Falconiformes
Famiglia Falconidae
Generu Falco
Nome binuminale
Falco vespertinus
Carl Linnaeus, 1766

U falcu cuccu (Falco vespertinus) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di e Falconidae. 'Ssu picculu falcu si distingue da u so piumaghju coluritu è a so capacità di bulu rapidu è agile, ciò chì ne face un predatore efficace in u so ambiente naturale.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U falcu cuccu misura trà 28 è 34 centimi di lunghezza, incù una largura andendu da 65 à 75 centimi. I masci, di regula più chjuchi ch'è e femine, prisentanu un piumaghju particularmente distintivu mentre a staghjone di riproduzione, incù parte superiore grisge o turchine è parte inferiore rosse. E femine è i ghjovani acelli anu un piumaghju più ternu, per u più brunu sopra è crema sottu, incù strice bughje. U bizzicu hè cortu è incurvatu, tipicu di i falchi, è e zampe sò gialle.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U falcu cuccu hè una spezia migratrice. A so area di riproduzione si stende à traversu l'Eurasia, dapoi l'Europa di l'Estu insin'à a Siberia. Priviligeghja e zone aperte tale e steppe, e pratuline è i campi agriculi per nichjà è caccighjà. Dopu à a staghjone di riproduzione, migra ver'di l'Africa subsahariana per passà ci l'inguernu. Mentre 'ssa migrazione, hè pussibile d'ossirvà la/lu in numerosi rigione d'Europa è Mediu Oriente.

U falcu cuccu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U rigimu alimintare di u falcu cuccu hè per u più cumpostu da insetti, in particulare di grillachje è di grilli, bench'ellu ellu possi ancu catturà acellucci è ruditori. A caccia si face in bulu, u falcu piumbendu annantu à a so preda à grande velucità. A riproduzione hà locu una volta à l'annu ; u nidu hè di regula situatu in arburi, à spessu in anziani nidi d'altri acelli, da induve u so nome di falcu cuccu. A femina face trà 2 è 4 ovi, chì sò cuvati per u più da ella, mentre ch'è u masciu furnisce u cibu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Falco vespertinus ùn hà micca sottuspezie ricunnusciute, benchì variazione regiunale in a culurazione è a taglia possinu esse ossirvate. I sinonimi storichi di a spezia inchjudenu Hypotriorchis vespertinus è Rhynchodon vespertinus, ma 'ssi nomi ùn sò più cumunamente imprudati in a litteratura scentifica cuntimpuranea.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U statutu di cunsirvazione di u falcu cuccu hè attualmente classificatu cum'è preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, a spezia face fronte à parechje minacce, in particulare a perdita d'ambiente duvuta à l'agricultura intensiva è à l'urbanisazione, è ancu l'usu di pesticidii chì riduce a dispunibilità di e so prede. Sforzi di cunsirvazione sò in piazza in parechje rigione di a so area di ripartizione, visendu à pruteghje l'ambienti è à surviglià e pupulazione di a spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]