Falco subbuteo

À prupositu di Wikipedia
Falco subbuteo
Falco subbuteo
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Falconiformes
Famiglia Falconidae
Genaru Falco
Nomu binuminali
Falco subbuteo
Carl Linnaeus, 1758

Falco subbuteo hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Falconidae.

Falco subbuteo hè un picculu falcu d'Aurasia è d'Africa subrana. Hè una spezia migratrici, chì inverna in Africa subsahariana è si ripraduci in Auropa, in Asia è in u nordu di l'Africa.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Falco subbuteo hè un picculu falcu chjattu, incù una largura di à l'incirca 70 à 80 cm è una lunghezza da 34 à 39 cm. I masci pesani circa 240 à 300 g, mentri chì i femini sò più grandi è più grevi, pisendu circa 330 à 400 g. Falco subbuteo t'hà un piumaghju brunu rossu annantu à u sopra, incù asti neri annantu à l'ali è a coda. U sottu hè più chjaru, incù tacchi bruni. I masci t'ani i bucceddi grisgi, mentri chì i femini t'ani bucceddi du culori arancinu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Falco subbuteo hè largamenti spartu in Aurasia è in Africa subrana. Omu u trova in una varietà d'ambienti, cumpresu i terri agriculi, i pratulini, i furesti aparti è i landi. Hè assenti di i righjoni mori buscosi è muntagni.

Falco subbuteo hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Falco subbuteo hè un aceddu carnivuru chì si ciba par u più di picculi ruditori, com'è i topa campagnoli è i tupanchjini. Caccighjeghja ariendu sopr'à terra è piumbendu annantu à a so preda. Pò dinò caccighjà à pedi o stantarulendu.

Falco subbuteo hè munugamu è si ripraduci una volta à l'annu. A femina faci da 3 à 7 ova in un nidu situatu in un arburi o annantu à un bastimentu. L'ova sò incubati da a femina mentri à l'incirca 28 ghjorna. I piuleddi stani in u nidu è sò cibati da i dui parenti. Chettani u nidu circa 35 ghjorna dopu à a sbucciata.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Falco subbuteo hè una spezia monutipica, ciò chì significheghja ch'eddu ùn hà micca sottuspezii. Eppuri, hà uni pochi di sinonimi, frà i quali: Falco tinnunculus è Falco cenchris.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Falco subbuteo hè una spezia classificata com'è essendu di Priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, i so pupulazioni ani calatu in certi righjoni, par via di a perdita d'ambienti, di l'usu di pisticidii è di a caccia illegali.

I misuri di cunsirvazioni di Falco subbuteo cumprendini a prutizzioni di u so ambienti, a riduzioni di l'usu di pisticidii è l'educazioni di u publicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]