Falco naumanni

À prupositu di Wikipedia
Falco naumanni
Falco naumanni
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Falconiformes
Famiglia Falconidae
Generu Falco
Nome binuminale
Falco naumanni
, 1818

Falco naumanni hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Falconidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Falco naumanni hè un picculu rapace diurnu appartinendu à a famiglia di i Falconidae. Hè unu di i più picculi falchi d'Europa, incù una lunghezza da 27 à 33 cm è una largura da 63 à 72 cm. U masciu prisenta un piumaghju distintivu incù una testa è una tesa di collu turchina è grisgiccia, un spinu castagninu è una coda grisgia è turchina. U senu è u corpu sò di culore rusulatu crema striati di brunu, mentre ch'è u sottu di l'ale hè biancu incù un largu bordu neru. A femina hè più bruniccia in l'inseme, incù un spinu è una testa bruni è grisgi striati di brunu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Falco naumanni nichja in una vasta zona chì si stendi da u bacinu mediterraniu à u livante di a China, includendu l'Afganistanu è l'Asia cintrale. Inguerna in Africa è à u Pacchistanu, è pò occasiunalmente aghjunghje l'India è l'Iraccu. In Europa, a spezia hè diventata rara è in calata, per u più in a so parte nordu.

Falco naumanni hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Falco naumanni hè un acellu insettivoru chì si nutrisce per u più di grillachje, grilli, culeotteri è altri insetti vulanti. Caccighjeghja in bulu staziunariu è ariendu sopra à e zone aperte, piumbendu prestu annantu à e so prede. A spezia nichja in culonie in cavità naturale, i bastimenti abbandunati è e scugliere. A femina face di regula 3 à 5 ovi, chì sò incubati mentre circa 28 ghjorni. I ghjovani chettanu u nidu dopu à 25 à 30 ghjorni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Falco naumanni hè una spezia monotipica, ciò chì significheghja ch'ùn hà micca sottuspezie ricunnusciute. Eppuru, hè stata discritta sottu à diversi sinonimi in i tempi, frà i quali Falco cenchris è Falco tinnunculus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Falco naumanni hè classificatu cum'è spezia di preoccupazione minore da l'UICN. Eppuru, a spezia hà cunnisciutu un declinu impurtante in certi parte di a so area di ripartizione, in particulare in Europa. E principale minacce pisendu annantu à a spezia sò a perdita d'ambiente, l'usu di pesticidii, l'inticciu incù e linie elettriche è a mudifica di e pratiche agricule. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu in certi lochi per invertisce u declinu di a spezia, in particulare a criazione di zone prutette, a risturazione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]