Vai al contenuto

Falco columbarius

À prupositu di Wikipedia
Falco columbarius
Falco columbarius
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Falconiformes
Famiglia Falconidae
Genaru Falco
Nomu binuminali
Falco columbarius
Carl Linnaeus, 1758

Falco columbarius hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Falconidae. Hè un falchettu urighjinariu d'Aurasia, d'Africa subrana è d'America subrana. Hè unu di i rapaci i più sparti à u mondu è si trova in una grandi varietà d'ambienti, in particulari i pratulini, i terri agriculi, i furesti aparti è i muntagni.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Falco columbarius hè un fachettu chjattu incù l'ali larghi è attundati è una coda longa. I masci t'ani u spinu è l'ali grisgi brunicci, mentri chì i femini sò più rossi. I dui sessi ani una calotta bruna russiccia è asti neri annantu à l'ali è a coda. Falco columbarius t'hà l'ochja giaddi è un bizzicu neru incurvatu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Falco columbarius hè l'unu di i rapaci i più sparti à u mondu, incù un'aria di ripartizioni chì si stendi da l'Aurasia à l'Africa Nordu è à l'America subrana. In Auropa, omu u trova in guasgi tutti i paesi, cacciatu ni l'Islanda è certi parti di a Scandinavia. In America subrana, omu u trova in maiò parti di u Canada, Stati Uniti è Messicu.

Falco columbarius hè prisenti in Corsica.[1]

Falco columbarius hè un aceddu sulitariu chì caccighjeghja par u più i picculi mammiferi, com'è i tupanchjini è topa campagnoli. Arieghja insin'à sceglia una preda, eppo piomba pà catturà la incù i so strigni. Falco columbarius hè munugamu è nichja in arburi, scuglieri o bastimenti. A femina faci di regula 3 à 5 ova, ch'edda cova mentri circa 28 ghjorna. I piulacona chettani u nidu circa 35 ghjorna dopu à a sbucciata.

Falco columbarius hè classificatu in u genaru Falco, chì cumprendi circa 40 spezii di falchi. Esistini parechji sottuspezii di Falco columbarius, frà i quali a so sottuspezia nordamericana (Falco columbarius columbarius) è a sottuspezia auropea (Falco columbarius europaeus). Parechji sinonimi di Falco columbarius sò: Falco sparverioides, Falco aesalon.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Falco columbarius hè una spezia cumuna è ùn hè micca cunsidaratu com'è minacciatu. Eppuri, i pupulazioni di Falco columbarius poni essa affittati da a perdita d'ambienti, l'usu di pisticidii è l'inticciu incù i veiculi.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]