Falco biarmicus

À prupositu di Wikipedia
Falco biarmicus
Falco biarmicus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Falconiformes
Famiglia Falconidae
Generu Falco
Nome binuminale
Falco biarmicus
Coenraad Jacob Temminck, 1825

Falco biarmicus hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Falconidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Falco biarmicus hè un picculu rapace diurnu à e forme slanciate è à l'ale larghe è attundate. Misura à l'incirca 34 à 39 cm di longu per una largura da 65 à 82 cm. U piumaghju di u masciu hè grisgiu di culore di petra paisa annantu à u sopra, incù machje rosse sopra u corpu è l'ale. A femina hè più russiccia, incù aste nere annantu à a coda. I dui sessi anu una mustaccia nera distintiva annantu à u visu è l'ochji gialli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Falco biarmicus hè unu di i rapaci e più sparti à u mondu. A so area di ripartizione si stende da l'Europa è da l'Africa di u Nordu à l'Asia, ed hè statu introduttu in America suprana è in Australia. In Europa, omu u trova in una grande varietà d'ambienti, cumpresu e pratuline, e terre agricule, e fureste aperte è e zone urbane.

Falco biarmicus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Falco biarmicus hè un cacciadore opportunistu chì si ciba per u più di picculi ruditori, d'insetti è d'acertule. Caccighjeghja à spessu ariendu in altura, po piumbendu per chjappà a so preda. Nichja in arburi, scugliere o bastimenti, è a femina face di regula 3 à 5 ovi. I parenti elevanu inseme i piugoni, chì bulanu à u capu di circa 5 simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Falco biarmicus appartene à a famiglia di i Falconidae. Esistenu parechje sottuspezie di Falco biarmicus, chì varieghjanu appena in taglia è in piumaghju.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Falco biarmicus hè una spezia cumuna è micca minacciata in a maiò parte di a so area di ripartizione. Eppuru, e pupulazione ponu esse affittate da a perdita d'ambiente, l'usu di pesticidii è l'inticci incù i veiculi. I prugrammi di cunsirvazione sò in piazza in certe paesi per pruteghje 'ssa spezia di falcu emblematica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]