Vai al contenuto

Euthynnus alletteratus

À prupositu di Wikipedia
A tunnina
Euthynnus alletteratus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Scombriformes
Famiglia Scombridae
Generu Euthynnus
Nome binuminale
Euthynnus alletteratus
Constantine Samuel Rafinesque, 1810

A tunnina (Euthynnus alletteratus) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Scombridae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A tunnina cumuna hè un pesciu di taglia media chì pussede un corpu affusulatu è lungarinu, incù strisce verticale bughje annantu à u spinu è i fianchi. A so culurazione varieghja da turchinu metallicu à verde scuru, incù un corpu argentinu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

A tunnina hè prisente in acque marine di l'acque trupicale è subtrupicale di l'oceanu Atlanticu. Omu a trova dinù in u mare Terraniu è u mare Rossu. Priferisce l'acque calde è i currenti forti, è pò esse ossirvata à prufundità andendu insin'à 200 metri.

A tunnina cumuna hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

A tunnina hè un pesciu pelagicu chì si culloca in panche in cerca di prede, per u più picculi pesci, totani è crustacei. Hè un predatore rapidu è agile, capace à nutà à velucità elevate/allivate|inalzate per catturà u so cibu. A riproduzione di 'ssa spezia hà locu in altu mare, induve e femine diponenu ovi chì sò fecundati da i masci.

Euthynnus alletteratus hè dinù cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Thunnus alletteratus, Thynnus alletteratus è Orcynopsis alletterata.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

A tunnina hè una spezia cummercialmente impurtante per a pesca, per causa di a so carne sapurita è di u so altu valore marcante. Eppuru, a pesca eccessiva è a distruzzione di u so ambiente anu caghjunatu un declinu di e so pupulazione in certe rigione. E misure di cunsirvazione, tale i cuntingenti di pesca è zone marine prutette, sò messe in ballu in erti lochi per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]