Vai al contenuto

Euphorbia terracina

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia terracina
Euphorbia terracina
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia terracina
Carl Linnaeus, 1762

Euphorbia terracina hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Euphorbiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia terracina hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si distingue da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi, è e so casce alterne, lanceulate è appena dentate. I fiori di 'ssa spezia sò chjuchi, di culore giallu o verde, ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Originaria di u bacinu mediterraniu, Euphorbia terracina si hè sparta in numerose rigione di u mondu, in particulare in Europa, in Africa suprana è in Asia occidentale. Hè à spessu prisente in e zone custiere, i terreni abbandunati, e dune è i bordi di stradoni.

Euphorbia terracina hè prisente in Corsica.[1]

Euphorbia terracina hè una pianta adatta à i mezi asciutti è assuliati. Pussede radiche prufonde chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa spezia si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu diffonde si per via di calature di i so piccioli.

Euphorbia terracina hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Euphorbia pilosa, Euphorbia terracina subsp. pilosa, Euphorbia terracina var. pilosa. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Euphorbia terracina ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, pò diventà invadente in certe rigione. A so crescita rapida è a so capacità à adattà si à sfarenti tipi di terre ne facenu una pianta cumpetitiva chì pò suppiantà e spezie indigene. Hè dunque ricumandatu di surviglià è di cuntrullà a so prupagazione in e zone induv'ella ùn hè micca nativa.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]