Vai al contenuto

Euphorbia pithyusa

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia pithyusa
Euphorbia pithyusa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia pithyusa
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia pithyusa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia pithyusa hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altezza. I so piccioli sò eretti è ramificati, incù casce alterne è lanceulate. I fiori di 'ssa spezia sò chjuchi è gialli, ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia pithyusa hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare di l'isule Baleare, di a Sardegna è di a Corsica. Omu pò ancu truvà la in certe parte di l'Africa suprana, cum'è a Tunisia è l'Algeria. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti custieri, e dune di rena è e zone rucciose.

Euphorbia pithyusa hè prisente in Corsica.[1]

Euphorbia pithyusa hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. Fiurisce di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti impullinatori tali l'ape è e farfalle. 'Ssa spezia hè bè adatta à e cundizione aride è pò sopravvive in e terre povere in nutrimenti. Pussede ancu l'adattamenti per resiste à i venti forti è à e timperature alte.

Euphorbia pithyusa hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Euphorbia paralias. 'Ssu nome hè stata usatu in u passatu per designà 'ssa spezia, ma hè avà cunsideratu cum'è obsoletu. Esistenu dinù altri sinonimi menu currentemente usati, tali Euphorbia dendroides è Euphorbia characias subsp. paralias.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia pithyusa hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse minacciata in certe parte di a so area di ripartizione per causa di a distruzzione di u so ambiente, hè dinù relativamente sparta è ùn hè micca sottumessa à una prissione di cunsirvazione magiore. Eppuru, hè impurtante di surviglià u statu di e so pupulazione è di pruteghje l'ambienti custieri induv'ella si trova.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]