Vai al contenuto

Euphorbia maculata

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia maculata
Euphorbia maculata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia maculata
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia maculata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia maculata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si distingue da u so picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò alterne, ovale è di culore verde scuru, incù tacche purpuree o nere annantu à a so superficia. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in infiuriscenze terminale è sò di culore giallu verdicciu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia maculata hè originaria d'America suprana, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, i campi, i bordi di stradone è e zone disturbate. Hè ancu prisente in certe rigione d'Europa, d'Asia è d'Africa, induv'ella hè stata introdutta cum'è pianta ornamentale.

Euphorbia maculata hè prisente in Corsica.[1]

Euphorbia maculata hè una pianta annuale chì si riproduce per u più per via di granelli. Fiurisce da ghjunghju à sittembre, pruducendu piccule capsule cuntinendu i granelli. 'Ssa spezia hè adattata à cundizione di crescita varie è pò tullerà e terre povere in nutrimenti. Hè ancu resistente à a sicchina è pò sopravvive in ambienti aridi.

Euphorbia maculata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Chamaesyce maculata, Euphorbia supina, Euphorbia dentata, Euphorbia heterophylla var. maculata.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia maculata hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. Pò diffonde si prestu è cancellà a crescita d'altre piante indigene. Per via di cunsequenza, misure di cuntrollu sò à spessu messe in piazza per limità a so prupagazione. Eppuru, in a so area di ripartizione d'origine, 'ssa pianta ùn pone micca di prublema magiore è hè cunsiderata cum'è un compunente nurmale di l'ecusistema.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]