Euphorbia helioscopia

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia helioscopia
Euphorbia helioscopia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia helioscopia
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia helioscopia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia helioscopia hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si caratterizeghja da u so picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 50 centimi. E so foglie sò alterne, ovale è dentate, d'un culore verde chjaru. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in infiuriscenze à forma di cime. Sò di culore giallu verdicciu è appariscenu da maghju à sittembre.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia helioscopia hè originaria d'Europa, ma si hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e zone timperate è subtrupicale. Cresce in e pratuline, i campi cultivati, i giardini è i bordi di stradone. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò culunizà prestu nuvelli ambienti.

Euphorbia helioscopia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia helioscopia hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce da maghju à sittembre, pruducendu fiurarelli chì sò inamacati da l'insetti. Dopu à l'impullinazione, e capsule di granelli si formanu, cuntinendu numerosi granelli. 'Sse capsule scoppianu à maturità, spergugliendu i granelli in l'ambiente. A germinazione di i granelli si produce di regula di veranu seguente.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia helioscopia hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Euphorbia helioscopia var. helioscopia è Euphorbia helioscopia subsp. helioscopia. 'Ssi nomi sò sinonimi chì sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia helioscopia hè una spezia cumuna è largamente sparta. Ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, per causa di a so capacità à culunizà prestu nuvelli ambienti, pò diventà invadente in certe rigione. In 'ssi casi, misure di gistione ponu esse necessarie per cuntrullà a so prupagazione è prisirvà l'equilibriu eculogicu di l'ecusistemi lucali.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]