Euphorbia esula

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia esula
Euphorbia esula
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia esula
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia esula hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Euphorbiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia esula hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si distingue da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru. E so casce sò alterne, lanceulate è di culore verde scuru. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in infiuriscenze à forma di cuccule. Sò di regula di culore giallu verdicciu, ma ponu qualchì volta esse tinti di rossu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia esula hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale. Si hè eppuru largamente sparta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, induv'ella hè cunsiderata cum'è una pianta invadente. Omu a trova per u più in e pratuline, i pasciali, i bordi di stradone è i terreni abbandunati.

Euphorbia esula hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu prupagà si per via di frammintazione di a so radica, ciò chì aghjivulisce a so prupagazione rapida è a so capacità à culunizà nuvelli ambienti. Euphorbia esula hè una pianta piuniera, capace à impiantà si in e terre povere è disturbate.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia esula hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi scentifichi, tali Euphorbia cyparissias var. esula è Euphorbia virgata. 'Ssi sinonimi facenu riferimentu à variazione morfulogiche o à classifiche anteriore di a pianta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so capacità à prupagà si prestu è à invadisce nuvelli ambienti, Euphorbia esula hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerose rigione di u mondu. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. In certi paesi, misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione è u so impattu annantu à a biodiversità.

Hè impurtante di surviglià è di cuntrullà a prisenza di Euphorbia esula in e zone induv'ella hè cunsiderata cum'è una spezia invadente. Quessa pò esse rializata da i metudi di gistione intigrata, tale l'usu d'erbicidii selettivi, a risturazione di l'ambienti indigeni è a sensibilisazione di u publicu à l'impatti di e spezie invadente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]