Euonymus japonicus

À prupositu di Wikipedia
Euonymus japonicus
Euonymus japonicus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Celastrales
Famiglia Celastraceae
Generu Euonymus
Nome binuminale
Euonymus japonicus
Carl Peter Thunberg, 1780

Euonymus japonicus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Celastraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus japonicus hè una spezia di pianta à foglie persistente appartinendu à a famiglia di e Celastraceae. Si tratta d'un arbustu à crescita lenta chì pò aghjunghje un'altezza da 2 à 4 metri. E so casce sò ovale, dure è luccicante, misurendu di regula da 3 à 8 cm di longu. I fiori, di culore verdicciu, sò chjuchi è pocu visibili, ma danu dopu nascita à frutti carnuti di culore rusulatu vivu à maturità.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus japonicus hè largamente spartu in e rigione timperate d'Asia di l'Estu. Omu u trova ancu in certe parte di l'Asia di u Sudestu è di l'Australia. Per causa di a so pupularità cum'è pianta ornamentale, hè stata introduttu in numerose rigione di u mondu, in particulare in Europa è in America suprana.

Euonymus japonicus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Euonymus japonicus hè una pianta à foglie persistente chì priferisce e terre belle assiccate è ricche di materia organica. Pò tullerà una larga gamma di cundizione di crescita, andendu da pienu sole à l'ombra parziale. Hè ancu resistente à a sicchina una volta stabilita. A pianta si riproduce per u più da granelli, chì sò spergugliate da l'acelli chì cunsumanu i frutti. Pò ancu diffonde si per via di calature.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Euonymus japonicus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Euonymus japonicus var. radicans, Euonymus japonicus var. aureo-marginatus, Euonymus japonicus var. argenteo-marginatus. 'Ssi sinonimi facenu riferimentu à variazione di culore è di forma di e casce.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus japonicus hè una spezia largamente cultivata cum'è pianta ornamentale in numerosi paesi. Eppuru, in certe rigione induv'ella hè stata introdutta, pò diventà invadente è minaccià l'ecusistemi indigeni. Hè dunque impurtante di surviglià è di cuntrullà a so prupagazione in 'sse rigione. In u so ambiente naturale, a spezia ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu, ma hè sempre essenziale di prisirvà l'ambienti naturali per mantene a biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]