Vai al contenuto

Euonymus europaeus

À prupositu di Wikipedia
Euonymus europaeus
Euonymus europaeus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Celastrales
Famiglia Celastraceae
Generu Euonymus
Nome binuminale
Euonymus europaeus
Carl Linnaeus, 1753

Euonymus europaeus hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia di e Celastraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus europaeus hè un arbustu scasciante appartinendu à a famiglia di e Celastraceae. Pò aghjunghje un'altezza da 2 à 6 metri. E casce sò ovale, opposte è d'un verde vivu, misurendu circa 5 à 10 cm di longu. I fiori, di culore verdicciu, sò chjuchi è ragruppati in cime ascellare. Appariscenu di veranu è sò suvitate da frutti carnuti di culore rossu vivu à l'auturnu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus europaeus hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione timperate, da u nordu di a Spagna insin'à a Scandinavia, è da u punente di a Francia sinu à u punente di a Russia. Cresce ancu in certe parte di l'Asia occidentale. Stu arbustu si pò adattà à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre ricche di nutrimenti è belli assiccati.

Euonymus europaeus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Euonymus europaeus hè una pianta dioica, ciò chì significheghja ch'ellu esistenu individui masci è individui femine. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da i fiori ricchi di nettare. I frutti carnuti sò cunsumati da l'acelli, chì sperguglieghjanu i granelli in u so ambiente. A germinazione di i granelli hè favurita da un periodu di stratificazione freta.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Euonymus europaeus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè statu discrittu per a prima volta da Carl von Linné in 1753 in a so opera Species Plantarum. Esiste ancu sinonimi per 'ssa spezia, tali Euonymus vulgaris, Euonymus europaeus var. vulgaris è Euonymus europaeus subsp. vulgaris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Euonymus europaeus hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè impurtante di prisirvà 'ssi ambienti per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia è mantene a so diversità genetica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]