Eucalyptus camaldulensis

À prupositu di Wikipedia
Eucalyptus camaldulensis
Eucalyptus camaldulensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Myrtales
Famiglia Myrtaceae
Generu Eucalyptus
Nome binuminale
Eucalyptus camaldulensis
Carl Linnaeus, 1753

Eucalyptus camaldulensis hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia di e Myrtaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'Ocalitu camaldulensis hè un arburu à foglie persistente appartinendu à a famiglia di e Myrtaceae. Hè originariu d'Australia è hè largamente spartu in e rigione aride è meze aride di u paese. Stu arburu pò aghjunghje un'altezza da 30 à 40 metri è pussede un fustu rittu è cilindricu. E casce sò lanceolate, d'un verde lampante, è misuranu à l'incirca 10 à 20 centimi di longu. I fiori sò bianchi è ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'Ocalitu d'Australiahè prisente in l'Australia sana, à l'eccezzione di e rigione trupicale da u nordu. Hè particularmente abbundendu u longu di i corsi d'acqua, di i lavi è di i paduli, induv'ellu ghjoca un rollu impurtante in a stabilisazione di e sponde è a rigulazione di l'ecusistemi acquatichi. Omu u trova ancu in certe rigione d'Africa, d'Asia è d'America suttana, induv'ellu hè stata introduttu à fine di rimbuscamentu.

Eucalyptus camaldulensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu arburu hè bè adattatu à e cundizione aride è pò sopravvive in e terre povere in nutrimenti. Pussede un sistemu di radiche prufondu chì li permette d'aghjunghjel'acqua di fondu. L'Ocalitu d'Australia hè ancu capace à tullerà piene timpuranee, grazia à a so curteccia zeppa è resistente à u focu. Si riproduce per u più per via di a dispersione di i so granelli, chì sò liberati da e capsule dopu à un incendiu o à un mumentu di forte piosse.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

L'Ocalitu d'Australia hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu francese Jacques Labillardière in u 1794. Esistenu parechji sinonimi per 'ssa spezia, in particulare Eucalyptus rostrata, Eucalyptus tereticornis è Eucalyptus rudis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'Ocalitu d'Australia hè una spezia largamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione isulate ponu esse minacciate da a digradazione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à u sfruttamentu furestieru. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a rigulazione di u sfruttamentu furestieru, sò messe in ballu per pruteghje 'ssa spezia è prisirvà a so diversità genetica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]