Erythromma viridulum

À prupositu di Wikipedia
Erythromma viridulum
Erythromma viridulum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Genaru Erythromma
Nomu binuminali
Erythromma viridulum
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Erythromma viridulum hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Coenagrionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Erythromma viridulum hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Coenagrionidae. 'Ssa filangroca di piccula taglia misura à l'incirca 35 à 40 millimitri di lunghezza. I masci si distinguini da u so culori verdi vivu, mentri chì i femini inarbureghjani una tinta più bughja, andendu da u verdi à u brunu. L'ali sò trasparenti incù narbaturi neri distinti. L'ochja sò grandi è di culori brunu scuru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Erythromma viridulum hè largamenti sparta in Auropa, da u sudu di a Scandinavia insin'à a penisula iberica. Oma u trova ancu in Africa subrana è in Asia uccidentali. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti umiti tali i paduli, i stagni, i vadini è i canali. Hè à spessu ussirvata vicinu à i zoni acquatichi ricchi di vegetazioni.

Erythromma viridulum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di l'Erythromma viridulum sò attivi da maghju à sittembri. Si cibani par u più d'insetti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. I masci sò tarrituriali è difendini u so tarritoriu contru à l'intrusi. A ripruduzioni hà locu in i zoni acquatichi, induva i femini facini i so ova in i pianti acquatichi. I larvi si sviluppani in acqua è passani da parechji stadii prima di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Erythromma viridulum apparteni à l'ordini di l'Odunati è à a famiglia di i Coenagrionidae. Hè stata discritta par a prima volta da Charpentier in u 1840. Sinonimi di 'ssa spezia cumprendini Agrion viridulum è Lestes viridulum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Erythromma viridulum hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è ùn ci fussi micca minacci maghjori pà 'ssa spezia à a scala mundiali, a distruzzioni di u so ambienti naturali par causa di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni lucali. Misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi ambienti, sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di l'Erythromma viridulum.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]