Erodium salzmannii

À prupositu di Wikipedia
Erodium salzmannii
Erodium salzmannii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Generu Erodium
Nome binuminale
Erodium salzmannii
William Aiton, 1789

Erodium salzmannii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Geraniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Erodium salzmannii hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Geraniaceae. Si distingue da e so foglie frastagliate in lobi prufondi è i so fiori di culore rusulatu pallidu à purpureu. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. I fiori sò ragruppati in infiuriscenze è pussedenu cinque petali disuguali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Erodium salzmannii hè originariu di a penisula iberica, più precisamente di a Spagna è u Portugallu. Omu pò ancu truvà 'ssa pianta in certe rigione di u sudu di a Francia. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate, tale e pratuline secche, e culline è e pendite rucciose.

Erodium salzmannii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Erodium salzmannii hè una pianta adatta à i climi mediterranii. Hè capace à resiste à i periodi di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta si riproduce per u più da granelli, chì sò spergugliate da u ventu. A fiuritura hà locu di veranu è d'istate, attirendu cusì l'insetti inamacatori.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Erodium salzmannii hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Erodium salzmannianum. Appartene à u generu Erodium, chì ragruppa circa 60 spezie di piante erbacee.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Erodium salzmannii hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u pasculu eccessivu anu caghjunatu una diminuzione di a so pupulazione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa pianta, in particulare a prisirvazione di u so ambiente è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]