Erodium moschatum

À prupositu di Wikipedia
Erodium moschatum
Erodium moschatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Generu Erodium
Nome binuminale
Erodium moschatum
William Aiton, 1789

Erodium moschatum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Geraniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Erodium moschatum hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Geraniaceae. Si distingue da e so foglie frastagliate in lobi prufondi è i so fiori dillicati di culore rusulatu pallidu à purpureu. I fiori sò ragruppati in gaspe è sgaghjanu un profume muscatu distintivu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Erodium moschatum hè originariu di u bacinu mediterraniu, ma si hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in Europa, in Africa suprana, in Asia occidentale è in America suprana. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò culunizà sfarenti tipi d'ambienti, tali e pratuline, e dune di rena è i bordi di stradone.

Erodium moschatum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Erodium moschatum hè una pianta annuale chì si riproduce da i so granelli. Fiurisce da maghju à sittembre, pruducendu numerose fiori chì attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà durmente in a terra mentre longhe periodi prima di germinà. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò furmà culonie dense, ciò chì li permette di fà cuncurrenza à altre spezie vegetale indigene.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Erodium moschatum appartene à u generu Erodium, chì ragruppa circa 60 spezie di piante erbacee. Certi sinonimi di 'ssa spezia sò Erodium cicutarium è Erodium malacoides. U generu Erodium hè strettamente ligatu à u generu Geranium, ma si distingue da e so foglie più frastagliate è i so fiori più chjuchi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Erodium moschatum hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerose rigione induv'ella hè stata introdutta. A so crescita rapida è a so capacità à culunizà sfarenti ambienti ponu caghjunà una cumpetizione incù e spezie vegetale indigene, riducendu cusì a biodiversità lucale. In certe rigione, misure di gistione sò messe in piazza per cuntrullà a so prupagazione è prisirvà l'ecusistemi naturali. Hè impurtante di surviglià è di limità l'espansione di 'ssa pianta cù u fine di prisirvà l'equilibriu eculogicu di l'ambienti induv'si hè stabilita.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]