Erodium cicutarium

À prupositu di Wikipedia
Erodium cicutarium
Erodium cicutarium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Generu Erodium
Nome binuminale
Erodium cicutarium
William Aiton, 1789

Erodium cicutarium hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Geraniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium cicutarium hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Geraniaceae. Si distingue da e so foglie frastagliate in sigmenti stretti è i so fiori di culore rusulatu pallidu à purpureu. I fiori sò ragruppati in gaspe è pussedenu cinque petali disuguali. A pianta misura di regula trà 10 è 50 centimi d'altura.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originaria d'Europa, l'Erodium cicutarium si hè spartu in numerose rigione di u mondu, in particulare in America suprana, in Australia è in Africa suttana. Hè à spessu cunsideratu cum'è una gattiva erba invadente, chì si prupaga prestu è pò culunizà diversi ambienti, cumpresu e pratuline, i campi cultivati, i bordi di stradone è i terreni abbandunati.

Erodium cicutarium hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium cicutarium si riproduce per u più da i so granelli. I fiori producenu frutti à forma di bizzicu. 'Ssi frutti cuntenenu i granelli chì sò spergugliati da u ventu, l'animali è l'attività umane. A pianta hà una crescita rapida è pò fiurisce da u veranu insin'à l'auturnu. Hè adattata à cundizione ambientale varie è pò tullerà e terre povere in nutrimenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium cicutarium hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Erodium cicutarium (L.) è Geranium cicutarium L.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so capacità à prupagà si prestu è à culunizà nuvelli ambienti, l'Erodium cicutarium hè à spessu cunsideratu cum'è una gattiva erba nucibile. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'ecusistemi naturali. In certe rigione, misure di cuntrollu sò messe in piazza per limità a so prupagazione. Eppuru, in quant'è pianta adatta à cundizione ambientale varie, pò ancu ghjucà un rollu eculogicu furniscendu u cibu è un ambiente à certe spezie d'insetti è d'acelli.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]