Erodium botrys

À prupositu di Wikipedia
Erodium botrys
Erodium botrys
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Genaru Erodium
Nomu binuminali
Erodium botrys
Augustin-Pyramus de Candolle, 1836

Erodium botrys hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Geraniaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium botrys hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Geraniaceae. Si distingui par via di i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò alterni, frastagliati in lobi fondi è dintati, dendu à a pianta un'apparenza carattaristica. I fiora di l'Erodium botrys sò chjuchi, di culori rusulinu pallidu à viulinu, ragruppati in infiuriscenzi à forma di cucculi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova in particulari in iSpagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. L'Erodium botrys hè ancu prisenti in certi righjoni d'Africa subrana, tali u Maroccu è l'Algiria.

Erodium botrys hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium botrys hè una pianta adatta à i climi mediterranii, ind'edda cresci par u più in i pratulini, i prata è i zoni pitricosi. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. 'Ssa spezia fiurisci di regula da maghju à lugliu, pruducendu frutti à forma di bizzicu carattaristichi, chì s'appiccani faciuli à i vistiti o à i pela di l'animali, prupiziendu cusì a so dispersioni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Erodium botrys hè stata discritta sottu à diffarenti sinonimi, tali Erodium botrys var. botrys, Erodium botrys var. brevifolium è Erodium botrys var. glabrum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è l'Erodium botrys ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di mantena a so biudiversità è di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò escinziali pà assicurà a so prisirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]