Vai al contenuto

Erigeron canadensis

À prupositu di Wikipedia
Erigeron canadensis
Erigeron canadensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Erigeron
Nomu binuminali
Erigeron canadensis
Carl Linnaeus, 1753

Erigeron canadensis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Erigeron canadensis hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui par via di u so picciolu rittu, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 100 centimi. I so casci sò lanceulati, dintati è disposti di manera altirnata longu à u picciolu. I fiora di 'ssa pianta sò di culori biancu o rusulina pallidu, incù un cori giaddu. Sò ragruppati in capulini è fiuriscini da ghjugnu à sittembri.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Erigeron canadensis hè urighjinariu d'America subrana, più pricisamenti i righjoni timparati da u livanti di u Canada è Stati Uniti. Si hè ancu naturalizata in altri parti di u mondu, in particulari in Auropa, in Asia è in Australia. 'Ssa pianta hà una grandi capacità d'adattamentu è pò culunizà diffarenti tipi d'ambienti, tali i pratulini, l'arici di furesti, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati.

Erigeron canadensis hè prisenti in Corsica.[1]

Erigeron canadensis hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. I fiora attirani l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli, chì cuntribuiscini à l'impullinazioni. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu o traspurtati da l'animali. 'Ssa pianta hà ancu a capacità di diffonda si par via di rizomi, furmendu cusì culonii densi.

Erigeron canadensis hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Conyza canadensis è Leptilon canadense. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Erigeron canadensis.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Erigeron canadensis hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni ind'si hè naturalizata. A so crescita rapita è a so capacità à furmà culonii densi poni caghjunà a supprissioni di i spezii indigeni è disturbà l'ecusistemi lucali. Par via di cunsiquenza, misuri di gistioni sò à spessu missi in campu pà cuntrullà a so prupagazioni. Hè ricumandatu di limità a dispersioni di i graneddi è di surviglià i pupulazioni di 'ssa pianta cù u fini di privena a so espansioni eccessiva.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]