Vai al contenuto

Epilobium tetragonum

À prupositu di Wikipedia
Epilobium tetragonum
Epilobium tetragonum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Myrtales
Famiglia Onagraceae
Genaru Epilobium
Nomu binuminali
Epilobium tetragonum
Carl Linnaeus, 1753

Epilobium tetragonum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Onagraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Epilobium tetragonum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Onagraceae. Si distingui par via di u so picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 100 centimi. I so fogli sò upposti, lanceulati è appena dintati annantu à i bordi. I fiora, di culori rusulinu pallidu à viulinu, sò ragruppati in gaspi terminali. I frutti sò capsuli lungariniu cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Epilobium tetragonum hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova ancu in Asia, in America subrana è in Australia. 'Ssa pianta hà una prifarenza par l'ambienti umiti, tali i paduli, i spondi di corsi d'acqua è i pratulini umiti. Pò ancu culunizà i zoni disturbati, tali i bordi di stradona è i tarreni abbandunati.

Epilobium tetragonum hè prisenti in Corsica.[1]

Epilobium tetragonum hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A fiuritura hà locu da ghjugnu à sittembri, attirendu numarosi insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'acqua. 'Ssa pianta hà una crescita rapita è pò furmà culonii densi, ciò chì li parmetti di fà cuncurrenza à altri spezii vegetali.

Epilobium tetragonum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Chamaenerion tetragonum, Chamerion tetragonum è Epilobium angustifolium subsp. tetragonum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Epilobium tetragonum hè cunsidaratu com'è una spezia à priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è eddu possi essa cunsidaratu com'è una gattiva arba in certi righjoni, ghjoca un rollu impurtanti in l'ecusistemi, furniscendu u cibu è un ambienti par numarosi insetti è altri animali. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è a cuncurrenza incù altri spezii invadenti poni rapprisintà minacci pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua escinziali di metta in piazza di i misuri di cunsirvazioni pà prisirvà 'ssa pianta è mantena a so biudiversità.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]