Enallagma cyathigerum

À prupositu di Wikipedia
Enallagma cyathigerum
Enallagma cyathigerum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Genaru Enallagma
Nomu binuminali
Enallagma cyathigerum
, 1840Edward Donovan, 1807

Enallagma cyathigerum hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Coenagrionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Enallagma cyathigerum hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Coenagrionidae. Hè una filangroca di taglia media, misurendu à l'incirca 35 à 40 millimitri di lunghezza. I masci ani un corpu turchinu vivu incù marchi neri distintivi annantu à l'addomi, mentri chì i femini ani un corpu brunu o giaddu incù marchi neri menu prununciati. L'ali sò trasparenti incù tacchi neri à a so basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Enallagma cyathigerum hè largamenti sparta in Auropa, nordu di a Scandinavia insin'à u sudu di a penisula iberica. Omu a trova ancu in Asia, da u Mediu Urienti à l'Urienti Stremu. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti d'acqua dolci, tali i lavi, i stagni è i vadini à ghjettu lentu.

Enallagma cyathigerum hè prisenti in Corsica, ma hè rara è classata com'è in priculu di sparizioni.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi Enallagma cyathigerum sò attivi mentri i mesa d'istati, da maghju à sittembri. Si nutriscini par u più d'insetti bulanti, tali i zinzali è i moschi. I masci sò tarrituriali è difendini u so tarritoriu contru à l'altri masci. A ripruduzioni si faci par via di l'accupiamentu, induva a femina faci i so ova in i pianti acquatichi. I larvi si sviluppani in acqua è passani par parechji tappi prima di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Enallagma cyathigerum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Coenagrion cyathigerum è Agrion cyathigerum. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Enallagma cyathigerum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Enallagma cyathigerum hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, tali l'inguinamentu di l'acqua è a digradazioni di i zoni umiti, pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di piglià misuri di cunsirvazioni pà prisirvà l'ambienti d'acqua dolci è assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]