Vai al contenuto

Emex spinosa

À prupositu di Wikipedia
Emex spinosa
Emex spinosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Polygonaceae
Genaru Emex
Nomu binuminali
Emex spinosa
Johann Jacob Roemer, 1817

Emex spinosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Polygonaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Emex spinosa hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Polygonaceae. Si distingui par via di i so casci zimbrunuti è i so fiora virdicci. I piccioli di 'ssa pianta poni aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò alterni, lanceulati è cuparti à picculi spini pinzuti. I fiora sò chjuchi è ragruppati in gaspi terminali. I frutti sò achenii triangulari, di culori brunu scuru è muniti di trè spini.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Emex spinosa hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, ma si hè sparta in numarosi righjoni di u mondu. Omu a trova in particulari in Auropa, in Asia, in Africa subrana è in Australia. 'Ssa pianta prifirisci i terri secchi è rinosi, è hè à spessu prisenti in i zoni custieri, i pratulini è i tarreni abbandunati.

Emex spinosa hè prisenti in Corsica.[1]

Emex spinosa hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci da maghju à sittembri, pruducendu fiurareddi virdicci chì sò inamacati da l'insetti. I frutti, chì sò achenii, si staccani faciuli di a pianta è sò spargugliati da u ventu è l'animali. I graneddi poni firmà durmenti in a terra mentri parechji anni prima di ghjirminà. 'Ssa pianta hè bè adatta à l'ambienti aridi è pò sopravviva in cundizioni di sicchina.

Emex spinosa hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Emex australis, Emex australis var. spinosa, Emex spinosa var. australis, Emex spinosa var. hispida, Emex spinosa var. spinosa. 'Ssi sinonimi sò stati usati in u passatu par disignà diffarenti variazioni di 'ssa pianta.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Emex spinosa hè cunsidarata com'è una gattiva arba invadenti in numarosi righjoni di u mondu. Pò caghjunà prublemi in i culturi agriculi fendu cuncurrenza à i pianti cultivati par i risorsi dispunibili. Di più, i so spini poni renda difficiuli a vindemia di i culturi. In certi righjoni, misuri di cuntrollu sò stati missi in piazza par limità a so prupagazioni. Hè ricumandatu di surviglià è di cuntrullà a prisenza di Emex spinosa cù u fini di privena a so espansioni è di pruteghja l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]