Vai al contenuto

Electrona risso

À prupositu di Wikipedia
Electrona risso
Electrona risso
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Myctophiformes
Famiglia Myctophidae
Generu Electrona
Nome binuminale
Electrona risso
Anastasio Cocco, 1829

Electrona risso hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Myctophidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Electrona risso misura di regula trà 5 è 10 centimi di lunghezza è pussede un corpu lungarinu è argentinu. Hè caratterizatu da a prisenza d'organi luminosi annantu à u so corpu, li permittendu di produce a luce in e prufundità marine.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Electrona risso hè largamente sparta in l'oceani Atlanticu, Indianu è Pacificu, è ancu in u mare Terraniu, induv'ella campa per u più in acque prufonde, trà 200 è 1000 metri di prufundità. Omu a trova in particulare à a larga di e coste di l'Africa, di l'America suttana, di l'Asia è di l'Oceania.

Electrona risso hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

'Ssu pesciu hè un predatore nutturnu chì si ciba per u più di rubu è di picculi crustacei. Si culloca in panche cumpatte per pruteghje si da i predatori è si riproduce liberendu i so ovi in acque prufonde. Electrona risso hè una spezia impurtante in a catena alimintare marina, sirvendu di cibu à numerosi predatori, tali i tonni è i delfini.

Electrona risso hè dinù cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Lampanyctus risso, Myctophum risso è Scopelus risso. Hè stata discritta per a prima volta in 1844 da u naturalistu talianu Anastasio Cocco.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Electrona risso ùn sia micca dirittamente minacciata, hè vulnerabile à i cambiamenti ambientali, tali a polluzione di l'oceani è a pesca eccessiva. Hè dunque impurtante di surviglià da vicinu e pupulazione di 'ssa spezia è di mette in ballu e misure di cunsirvazione in certi lochi per garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. https://fishbase.mnhn.fr/summary/1714.

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]