Echium italicum

À prupositu di Wikipedia
Echium italicum
Echium italicum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Genaru Echium
Nomu binuminali
Echium italicum
Carl Linnaeus, 1753

Echium italicum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Boraginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echium italicum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Boraginaceae. Si distingui par via di a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altura. I so fogli sò allungati, lanceulati è appena piluti. I fiora di l'Echium italicum sò ragruppati in gaspi densi è prisentani un culori turchinu vivu carattaristicu. Sò ancu ricchi di nettaru, attirendu cusì numarosi insetti inamacatori.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinariu di u bacinu mediterraniu, l'Echium italicum hè largamenti spartu in i righjoni custieri di l'Auropa di u Sudu. Omu u trova in particulari in Italia, in iSpagna, in Grecia è in Francia. 'Ssa pianta affizziuneghja particularamenti i terri calcarii è i zoni assuliati, tali i pratulini, i cuddini è i duni custieri.

Echium italicum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'Echium italicum hè una pianta à ciculu di vita biennali. Mentri a so primu annu, si sviluppa sottu forma di rusetta basali, incù casci disposti in chjerchju à a basa di u picciolu. Mentri u sicondu annu, a pianta pruduci un picciolu fiurali chì porta i gaspi di fiora. A fiuritura hà di regula locu di branu è d'istati, attirendu cusì numarosi insetti inamacatori. I graneddi di l'Echium italicum sò spargugliati da u ventu, ciò chì favurisci a so prupagazioni in u so ambienti naturali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Echium italicum hè ancu cunnisciutu sottu à u nomu scentificu di Echium vulgare subsp. italicum. Esisti ancu sinonimi tali Echium angustifolium è Echium plantagineum subsp. italicum. 'Ssi diffarenti appiddativi facini rifirimentu à variazioni rigiunali o à classifichi antiriori di a pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echium italicum hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è eddu possi essa minacciatu lucalamenti par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, ferma rilativamenti spartu in i righjoni mediterranii. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'impattu di u cambiamentu climaticu è attività umani annantu à 'ssa pianta, cù u fini di garantiscia a so prisirvazioni à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]