Echium creticum

À prupositu di Wikipedia
Echium creticum
Echium creticum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Genaru Echium
Nomu binuminali
Echium creticum
Carl Linnaeus, 1753

Echium creticum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Boraginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echium creticum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Boraginaceae. Si distingui par via di a so taglia media, aghjunghjendu di regula 30 à 60 centimi d'altezza. I so casci sò lanceulati, appena piluti è di culori verdi scuru. I fiora di l'Echium creticum sò ragruppati in gaspi densi è prisentani un culori turchinu vivu, calchì volta incù sfumaturi viulini. 'Ssa spezia si caratterizeghja dinò par via di i so frutti, picculi capsuli cuntinendu i graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echium creticum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di l'isula di Creta, da induv'eddu tira u so nomu. Omu a trova ancu in certi parti di l'Auropa di u Sudu, di l'Africa Nordu è di u Mediu Urienti. 'Ssa pianta prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, tali i pratulini, i cuddini è i duni custieri.

Echium creticum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'Echium creticum hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisci di regula da ghjugnu à sittembri, attirendu cusì di numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. 'Ssa spezia hè adattata à i climi mediterranii, risistenti à a sicchina è à i tampiraturi elevati. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'animali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Echium creticum apparteni à u genaru Echium, chì cumprendi numarosi altri spezii di pianti à fiora. Frà i sinonimi evintuali di 'ssa spezia, a parsona pò cità Echium candicans, Echium creticum subsp. creticum è Echium creticum subsp. leucophaeum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echium creticum hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è edda possi essa minacciata in certi righjoni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò largamenti sparta è prisenta una pupulazioni stabuli. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'impattu di u cambiamentu climaticu è di l'urbanisazioni annantu à 'ssa pianta, cù u fini di garantiscia a so prisirvazioni à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]