Echinaria capitata

À prupositu di Wikipedia
Echinaria capitata
Echinaria capitata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Poaceae
Genaru Echinaria
Nomu binuminali
Echinaria capitata
René Louiche Desfontaines, 1799

Echinaria capitata hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Poaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echinaria capitata hè una spezia di curaddu duru appartinendu à a famiglia di i Poaceae. I culonii di 'ssa spezia ani una forma massiccia è poni aghjunghja sinu à 30 centimi di diamitru. I pulipi sò chjuchi è disposti in infilarati rigulari annantu à a suparficia di a culonia. I tentaculi sò corti, è sò apradati par catturà picculi predi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echinaria capitata hè largamenti sparta in l'acqui timparati di l'Atlanticu nordu, da l'Islanda à a Nurvegia, è ancu in l'isuli britannichi è u mari di u Nordu. Omu a trova ancu in l'acqui di u punenti di u mari Tarraniu.

Echinaria capitata hè prisenti in Corsica ma hè rarissima.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Echinaria capitata hè stata discritta par a prima volta in 1758 da u naturalistu svidesu Carl von Linné sottu u nomu di Madrepora capitata. Hà dopu statu classificata in u genaru Caryophyllia prima di essa piazzata in u genaru Echinaria. Hè calchì volta chjamata Caryophyllia capitata o Echinophyllia capitata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Echinaria capitata hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ma hè minacciata da l'inguinamentu, u cambiamentu climaticu. Hè prutetta in certi righjoni, in particulari in Nurvegia, induva edda hè cunsidarata com'è una spezia in priculu. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par prisirvà 'ssa spezia è u so ambienti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).