Dorycnium hirsutum

À prupositu di Wikipedia
Lotus hirsutus
Lotus hirsutus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lotus
Nome binuminale
Lotus hirsutus
Carl Linnaeus, 1753

Lotus hirsutus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lotus hirsutus hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so casce sò cumposte da trè fogliole ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori di Lotus hirsutus sò di piccula taglia, di culore rusulatu pallidu à biancu, ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine lungarinei cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lotus hirsutus hè originariu di e rigione mediterranie, ma omu u trova ancu in altre rigione di u mondu, in particulare in Africa suprana, in Asia occidentale è in America suprana. 'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è assuliate, è pò esse truvata in e pratuline, i pasciali è e zone custiere.

Lotus hirsutus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lotus hirsutus hè una pianta adatta à a sicchina, capace à sopravvive in cundizione aride. Pussede radiche ghjirante chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu o l'animali. A fiuritura hà locu di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lotus hirsutus hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi, tali Lotus glaber Mill., Lotus hispidus Desf. è Lotus hispidulus Desf. 'Ssi sinonimi sò imprudati in a litteratura scentifica per designà listessa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lotus hirsutus ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. A so larga ripartizione geugrafica è a so capacità à adattà si à sfarenti ambienti li cunferiscenu una certa resilienza faccia à e pirturbazione ambientale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce per 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi induve Lotus hirsutus si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]