Diplotaxis catholica

À prupositu di Wikipedia
Diplotaxis catholica
Diplotaxis catholica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Genaru Diplotaxis
Nomu binuminali
Diplotaxis catholica
Augustin-Pyramus de Candolle, 1821

Diplotaxis catholica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Brassicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Diplotaxis catholica hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di i Brassicaceae. Si caratterizeghja da casci verdi è frastagliati, furmendu una rusetta basali. I fiora sò di culori giaddu vivu è ragruppati in gaspi. I frutti sò siliquetti lungarini cuntinendu picculi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Diplotaxis catholica hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, in particulari da u sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. Omu a trova par u più in i zoni custieri è i pratulini assuliati. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia uccidentali.

Diplotaxis catholica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè una spezia annuali, ciò chì significheghja ch'edda cumpletta u so ciculu di vita in un annu solu. Si ripraduci da graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. Diplotaxis catholica prifirisci i terri beddi assiccati è ricchi di nutrimenti. Hè adattata à i climi caldi è asciutti, è pò risista à i periudi di sicchina.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Diplotaxis catholica hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu di Diplotaxis erucoides. 'Ssu nomu hè stata apradatu in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma hè avali cunsidaratu com'è un sinonimu.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Diplotaxis catholica ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè abbastanza sparta in a so aria di ripartizioni è ùn hè micca sottumissa à una prissioni significativa divuta à l'attività umana. Eppuri, com'è tutti i spezii vegetali, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'inguinamentu. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni ind'si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]