Vai al contenuto

Dianthus furcatus

À prupositu di Wikipedia
Dianthus furcatus
Dianthus furcatus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Genaru Dianthus
Nomu binuminali
Dianthus furcatus
Jens Wilken Hornemann, 1819

Dianthus furcatus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Caryophyllaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Dianthus furcatus hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Caryophyllaceae. Si distingui da i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò liniari, upposti è di culori verdi scuru. I fiora, inquantu à eddi, sò ragruppati in infiuriscenzi terminali è prisentani un culori rusulinu viva. Ogni fiori pussedi cinqui pitali dintati, dendu à a pianta un'apparenza diddicata è attrayante.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Dianthus furcatus hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Auropa cintrali è miridiunali. Omu u trova par u più in l'Alpi, i Carpazi è i Balcani. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti pitricosi è i pratulini alpini, ind'edda pò spannà si in cundizioni di terri beddi assiccati è assuliati.

Dianthus furcatus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Dianthus furcatus hè una pianta vivaci chì fiurisci di regula da ghjugnu à aostu. Si ripraduci par u più da graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè ancu capaci à diffonda si in divisioni di i touffes. Hè adattata à i cundizioni climatichi rigurosi di i muntagni, risistenti/risistendu à i tampiraturi freti è à i venti viulenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Dianthus furcatus hè ancu cunnisciutu sottu à u nomu scentificu di Dianthus carthusianorum subsp. furcatus. Esisti ancu sinonimi tali Dianthus carthusianorum var. furcatus è Dianthus carthusianorum f. furcatus. 'Ssi noma altirnativi facini rifirimentu à variazioni di a pianta chì sò stati idantificati da i butanisti à u filu di u tempu.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Dianthus furcatus hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani tali l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è u turisimu poni caghjunà una diminuzioni di a pupulazioni di 'ssa pianta. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà pruteghja 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]