Vai al contenuto

Daphne alpina

À prupositu di Wikipedia
Daphne alpina
Daphne alpina
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malvales
Famiglia Thymelaeaceae
Genaru Daphne
Nomu binuminali
Daphne alpina
Carl Linnaeus, 1753

Daphne alpina hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Thymelaeaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Daphne alpina hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Thymelaeaceae. 'Ssa pianta hè un arbustu à fogli parsistenti chì pò aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I so fogli sò uvali, duri è d'un verdi scuru lampanti. I fiora di Daphne alpina sò chjuchi, di culori biancu o rusulinu pallidu, è sgaghjani un prufumu aggradevuli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Daphne alpina hè urighjinaria di i righjoni muntosi d'Auropa, in particulari l'Alpi, i Pirenei è i Carpazi. Omu pò ancu truvà la in certi parti di l'Asia, com'è u Caucasiu è l'Himalaya. 'Ssa pianta cresci di regula in i zoni rucciosi è i penditi assuliati di i muntagni.

Daphne alpina hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Daphne alpina hè una pianta adatta à i cundizioni climatichi rigurosi di i muntagni. Hè capaci à risista à tampiraturi estremamenti freti è à i terri povari in nutrimenti. 'Ssa spezia si ripraduci par u più par via d'impullinazioni cruciata, grazia à insetti tali l'abbi è i sbarabattuli chì trasportani l'amacu di un fiori à l'altru.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Daphne alpina apparteni à u genaru Daphne, chì ragruppa circa 100 spezii di pianti à fiora. Certi sinonimi di Daphne alpina sò Daphne cneorum è Daphne striata. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà 'ssa spezia, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Daphne alpina hè una spezia chì hè cunsidarata com'è essendu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'edda possi essa minacciata in certi parti di a so aria di ripartizioni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò rilativamenti sparta è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu criticu. Eppuri, hè impurtanti di surviglià u statu di i pupulazioni di Daphne alpina è di piglià misuri di cunsirvazioni apprupriati pà prisirvà 'ssa spezia unica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]