Danaus chrysippus

À prupositu di Wikipedia
Danaus chrysippus
Danaus chrysippus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Danaus
Nomu binuminali
Danaus chrysippus
Carl Linnaeus, 1758

Danaus chrysippus hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Danaus chrysippus hè una spezia di sbarabattula appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. 'Ssa sbarabattula prisenta una largura di à l'incirca 7 à 8 centimi. L'ali sò di culori arancinu vivu incù mutivi neri è bianchi. I masci si distinguini da i femini cù a prisenza di tacchi neri annantu à l'ali antiriori.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Danaus chrysippus hè largamenti spartu in i righjoni trupicali è subtrupicali di u mondu sanu. Omu u trova in particulari in Africa, in Asia, in Australia è in America suttana. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Auropa suttana.

Danaus chrysippus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Danaus chrysippus hè un sbarabattula migradori chì effittueghja spustamenti staghjuneschi annantu à longhi distanzi. Si nutrisci par u più di u nettaru di i fiora, ma i bruchi si nutriscini esclusivamenti di pianti di a famiglia di l'Asclepiadaceae. 'Ssi pianti cuntenini tussini chì rendini i bruchi è i sbarabattuli adulti tossichi par i pridatori.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Danaus chrysippus apparteni à l'ordini di i Lepidoptera è à a famiglia di i Nymphalidae. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Papilio chrysippus, Anosia chrysippus è Danais chrysippus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Danaus chrysippus ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia in priculu, certi pupulazioni lucali poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A cunsirvazioni di 'ssi ambienti hè dunqua escinziali par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni, tali a criazioni di riservi naturali, sò missi in campu in certi righjoni pà prisirvà i pupulazioni di Danaus chrysippus.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]