Vai al contenuto

Cynoglossum officinale

À prupositu di Wikipedia
Cynoglossum officinale
Cynoglossum officinale
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Genaru Cynoglossum
Nomu binuminali
Cynoglossum officinale
Carl Linnaeus, 1753

Cynoglossum officinale hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Boraginaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Cynoglossum officinale hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Boraginaceae. Si caratterizeghja da i so casci rozi è piluti, è ancu da i so fiora turchinu vivu ragruppati in gaspi. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Cynoglossum officinale hè urighjinariu d'Auropa, ma si hè largamenti spartu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, in Asia è in Australia. Prifirisci i terri umiti è i zoni assuliati, è pò essa truvata in i pratulini, l'arici di furesti è i bordi di corsi d'acqua.

Cynoglossum officinale hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta si ripraduci par u più da i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. I fiora di Cynoglossum officinale sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli. Fiurisci di regula da maghju à sittembri, pruducendu cusì un'abbundanza di nettaru par attirà l'insetti inamacatori.

Cynoglossum officinale hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Cynoglossum vulgare, Cynoglossum sylvaticum è Cynoglossum montanum. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Cynoglossum officinale.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Cynoglossum officinale ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, a so cunsirvazioni ferma impurtanti. Par causa di a so capacità à culunizà prestu nuveddi ambienti, pò divintà invadenti è suppiantà i spezii indigeni. Hè dunqua escinziali di surviglià è di cuntrullà a so prupagazioni in l'ecusistemi sensibuli.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]