Cymbalaria muralis

À prupositu di Wikipedia
Cymbalaria muralis
Cymbalaria muralis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Genaru Cymbalaria
Nomu binuminali
Cymbalaria muralis
William Aiton, 1789

Cymbalaria muralis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Plantaginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Cymbalaria muralis hè una piccula pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Plantaginaceae. Hè urighjinaria d'Auropa miridiunali è uccidentali, ma hè stata intradutta in numarosi righjoni di u mondu par via di a so pupularità inquant'è pianta urnamintali.

'Ssa pianta vivaci prisenta i piccioli rampicanti chì poni aghjunghja insin'à 50 centimi di lunghezza. I so casci sò attundati è lubati, d'un culori verdi scuru. I fiora di Cymbalaria muralis sò chjuchi è diddicati, incù pitali di culori rusulinu o viulina. Appariscini di branu è d'istatina, furmendu bidduchji gaspi u longu di i piccioli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Cymbalaria muralis hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, ma si hè sparta in numarosi paesi auropei, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Inghilterra. Hè ancu stata intradutta in altri parti di u mondu, com'è l'America subrana, l'Australia è a Nova.

Cymbalaria muralis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Cymbalaria muralis hè una pianta adatta à a vita in mezu urbanu. Cresci à spessu annantu à i mura, i scogli è i sbaccaturi di i bastimenti, ciò chì li hà valsutu u so nomu latinu. Hè capaci à appiccà si à i suparficii virticali grazia à radichi avvintivi. 'Ssa pianta hè ancu risistenti à a sicchina è pò sopravviva in cundizioni di debuli luminusità.

A ripruduzioni di Cymbalaria muralis si faci par u più par via di graneddi. I fiora pruducini picculi capsuli cuntinendu numarosi graneddi chì sò spargugliati da u ventu. A ghjirminazioni di i graneddi hè favurita da cundizioni umiti è freschi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Cymbalaria muralis hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hà ancu stata cunnisciuta sottu à altri noma, tali Linaria cymbalaria è Cymbalaria aequitriloba. 'Ssi noma sò avà cunsidarati com'è sinonimi di Cymbalaria muralis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Cymbalaria muralis hè una pianta cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Hè à spessu usata com'è pianta urnamintali in i giardini è i parchi, ciò chì cuntribuisci à a so prupagazioni. Eppuri, hè impurtanti d'essa attenti ch'edda ùn diventi micca invadenti in certi righjoni ind'edda hè stata intradutta, chì pò fà cuncurrenza à i spezii indigeni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]