Vai al contenuto

Cyclamen repandum

À prupositu di Wikipedia
Cyclamen repandum
Cyclamen repandum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ericales
Famiglia Primulaceae
Genaru Cyclamen
Nomu binuminali
Cyclamen repandum
William Aiton, 1789

Cyclamen repandum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Primulaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen repandum hè una spezia di pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Primulaceae. 'Ssa pianta arbacea misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so casci, à forma di cori, sò verdi scuru è marmarizati di biancu arghjintatu. I fiora di Cyclamen repandum sò di culori rusulinu pallidu à purpurea è pussedini cinqui pitali à forma di ala. Sò ragruppati in gaspi in a testa di u picciolu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen repandum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii d'Auropa, in particulari di a Francia, di l'Italia è di a Spagna. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Africa subrana. 'Ssa pianta prifirisci i terri ricchi di tarricci è i zoni adumbrati, tali i boschi è l'arici di furesti.

Cyclamen repandum hè prisenti in Corsica.[1]

Cyclamen repandum hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di branu. Si ripraduci par via di tuberculi suttarranii chì li parmettini di sopravviva mentri l'invernu. I fiora di Cyclamen repandum sò inamacati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu o l'animali.

Cyclamen repandum faci parti di u genaru Cyclamen, chì ragruppa parechji spezii di pianti vivaci. Frà i sinonimi di Cyclamen repandum, si trova Cyclamen europaeum.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen repandum hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A disfuristazioni è l'urbanisazioni ani caghjunatu una diminuzioni di a so pupulazioni in numarosi righjoni. Certi misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni furistieri è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa pianta, sò nicissarii pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]