Vai al contenuto

Cupido alcetas

À prupositu di Wikipedia
Cupido alcetas
Cupido alcetas
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Genaru Cupido
Nomu binuminali
Cupido alcetas
Johann Centurius Hoffmannsegg, 1804

Cupido alcetas hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Lycaenidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

U Cupido alcetas hè una sbarabattula di piccula taglia appartinendu à a famiglia di i Lycaenidae. I masci di 'ssa spezia ani una largura di à l'incirca 25 à 30 millimitri, mentri chì i femini sò appena più grandi, aghjunghjendu una largura da 28 à 32 millimitri. L'ali di 'ssu sbarabattula sò di culori brunu scuru incù riflessi turchini o viuletti annantu à a faccia supiriori. A faccia infiriori di l'ali hè di culori grisgicciu incù marchi bianchi è una linia submarginali di tacchi di culori arancinu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

U Cupido alcetas hè largamenti spartu in Auropa, in particulari in i righjoni timparati è subtrupicali. Omu u trova par u più in i pratulini, l'arici di i furesti è i zoni arbosi. 'Ssa spezia hè ancu prisenti in Asia cintrali è in Africa subrana.

Cupido alcetas hè prisenti in Corsica ma hè rarissimu.[1]

U Cupido alcetas hè un sbarabattula diurna chì bula da maghju à sittembri. L'adulti si cibani nettaru di i fiora, in particulari trifogliulu è carda. I femini facini i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più liguminosi tali i luserni è u trifogliulu. I bruchi si cibani di i fogli di 'ssi pianti prima di trasfurmà si in crisalidi.

U Cupido alcetas apparteni à u genaru Cupido, chì ragruppa parechji spezii di sbarabattuli. Hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Cupido minimus. Certi sinonimi di 'ssa spezia sò Papilio alcetas, Lycaena alcetas è Plebejus alcetas.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

U Cupido alcetas hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidaratu com'è essendu in priculu à u piani mundiali. Eppuri hè sensibuli à i cambiamenti di u so ambienti naturali, tali a distruzzioni di i pratulini è a frammintazioni di i zoni arbosi. Hè dunqua impurtanti di prisirvà 'ssi ambienti par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di mantena a biudiversità.

Cupido alcetashè scrittu annantu à a lista rossa di i sbarrabattuli di Corsica è classatu com'è in priculu di sparizioni.[2]

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).
  2. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]