Crocus sativus

À prupositu di Wikipedia
Crocus sativus
Crocus sativus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Iridaceae
Generu Crocus
Nome binuminale
Crocus sativus
Carl Linnaeus, 1753

Crocus sativus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Iridaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Crocus sativus hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Iridaceae. Si distingue per via di i so fiori viulini à sei petali, chì emergenu da un bulbu suttarraniu. Ogni fiore pussede trè stimmi rossi vivi, chì sò usati per produce a spezia priziosa cunnisciuta sottu u nome di zafferanu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U Crocus sativus hè originariu di u circondu mediterraniu, in particulare di a Grecia, di l'Iranu è di a Spagna. Hè stata introduttu in altre rigione di u mondu, in particulare in India, in Turchia è in Africa suprana, induv'ellu hè ancu cultivatu per a so produzzione di zafferanu.

Crocus sativus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Crocus sativus hè una pianta à ciculu di vita annuale. Fiurisce à l'auturnu, di regula trà sittembre è nuvembre, è i so fiori duranu circa duie simane. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da i fiori coluriti. I granelli produtti da a pianta sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Crocus sativus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi Crocus officinalis è Crocus autumnalis. 'Ssi nomi sò qualchì volta usati per designà listessa pianta, benchì certe fonte i cunsidereghjanu cum'è spezie distinte.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Crocus sativus hè una pianta cultivata dapoi i seculi per a so produzzione di zafferanu, ciò chì hà caghjunatu una diminuzione di a so prisenza à u statu selvaticu. Eppuru, per causa di u so valore ecunomicu, hè largamente cultivatu in numerosi paesi. Misure di cunsirvazione sò messe in ballu per prisirvà e pupulazione selvatiche rimanente è incuragisce a cultura durevule di u Crocus sativus.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]