Crataegus monogyna

À prupositu di Wikipedia
Crataegus monogyna
Crataegus monogyna
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Crataegus
Nome binuminale
Crataegus monogyna
Augustin-Pyramus de Candolle, 1825

Crataegus monogyna hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus monogyna hè una spezia d'arbustu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Stu arbustu pò aghjunghje un'altezza da 5 à 10 metri è pussede una curona densa è attundata. E casce sò alterne, lubate è dentate, di culore verde scuru lampante. I fiori, di culore biancu, sò ragruppati in corimbi è sgaghjanu un profume aggradevule. I frutti sò picculi baghi rossi, chì persistenu annantu à l'arburu tuttu u longu di l'inguernu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus monogyna hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in Asia occidentale è in Africa suprana. Stu arbustu hè adattu à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre belle assiccate è ricche di nutrimenti. Cresce per u più in l'arici di fureste, e sepe, e pratuline è e zone muntose.

Crataegus monogyna hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Crataegus monogyna hè una spezia scasciante chì fiurisce di veranu, di regula trà aprile è ghjunghju. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, attratti da u profume di i fiori. I frutti maturanu à l'auturnu è sò cunsumati da numerosi acelli, chì sperguglieghjanu i granelli à traversu i so escrementi. A germinazione di i granelli occorre di veranu seguente.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Crataegus monogyna hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Crataegus oxyacantha, Crataegus laevigata, Crataegus azarolus, Crataegus aronia, Crataegus coccinea, Crataegus pentagyna, Crataegus pyracantha, Crataegus rhipidophylla, Crataegus submollis, Crataegus sylvestris, Crataegus tomentosa, Crataegus vulgaris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus monogyna hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione criscenta. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone naturale è a sensibilisazione à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò necessarie per prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]