Vai al contenuto

Corvus corone

À prupositu di Wikipedia
A curnachja cumuna
Corvus corone
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Corvidae
Generu Corvus
Nome binuminale
Corvus corone
Carl Linnaeus, 1758

A curnachja cumuna (Corvus corone) hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di i Corvidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A curnachja cumuna hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di i corvidae. Hè un acellu di taglia media, misurendu circa 45 centimi di lunghezza. U so piumaghju hè à l'intuttu neru, incù un bizzicu putente è appena incurvatu à l'inghjò. E curnachje anu l'ale larghe è attundate, ciò chì li permette di bulà incù agilità.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

A curnachja hè prisente in parte assai di l'Europa, da u punente di a Russia sinu à u punente di a Spagna. Omu a trova dinù in Asia, in particulare in China è à u Giappone. Priferisce l'ambienti buscosi tali e fureste, i parchi è i giardini, ma pò dinù adattà si à e zone urbane.

A curnachja hè prisente è assai cumuna in Corsica.[1]

E curnachje sò acelli suciali è campanu di regula in bandi. Sò assai intelligente è anu una capacità d'imparera alta. Si cibanu per u più di frutti, di granelli, d'insetti è di picculi animali. Sò dinù cunnisciute per a so abilità à usà stuvigli per ottene u cibu.

A curnachja appartene à a famiglia di i corvidae, chì cumprende dinù altre spezie d'acelli tali Corvus frugilegus è u corbu caledunianu (Corvus moneduloides). Certi sinonimi imprudati per designà a curnachja nera sò Corvus cornix è Corvus corone cornix.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

A curnachja cumuna hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Ùn hè micca attualmente minacciata d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone buscose è di limità l'usu di produtti chimichi nucivi per assicurà a cunsirvazione di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]