Colias alfacariensis

À prupositu di Wikipedia
Colias alfacariensis
Colias alfacariensis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Pieridae
Generu Colias
Nome binuminale
Colias alfacariensis
Pierre Rambur, 1832

Colias alfacariensis hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Pieridae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Colias alfacariensis hè una farfalla di a famiglia di e Pieridae. Si distingue da e so ale di culore giallu vivu, adurnate di tacche nere è d'un'orlatura nera. I masci anu una largura di à l'incirca 40 à 50 millimetri, mentre ch'è e femine sò appena più grande, aghjunghjendu una largura da 45 à 55 millimetri. L'ale anteriore prisentanu una forma triangulare caratteristica, mentre ch'è l'ale pustiriore sò più attundate.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Colias alfacariensis hè per u più prisente in u sudu di l'Europa, in particulare in Spagna, in Francia, in Italia è in Grecia. Omu pò ancu truvà la in certe rigione d'Africa suprana è Mediu Oriente. 'Ssa spezia affizziuneghja e pratuline, i campi di luzerne è e zone aperte induv'ella pò truvà piante ospite per riproduce si.

Colias alfacariensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Colias alfacariensis bulanu da maghju à sittembre, periodu mentre u qual'elli si cibanu di u nettare di i fiori. E femine diponenu i so ovi annantu à e casce di e piante ospite, per u più leguminose tale Medicago sativa è u trifogliulu. I bruchi si sviloppanu cibendu si di e casce di 'sse piante. Passanu per parechji stadii di crescita prima di trasfurmà si in crisalide. U ciculu di vita cumplettu di 'ssa spezia dura di regula da dui à trè mesi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Colias alfacariensis appartene à u generu Colias, chì ragruppa parechje spezie di farfalle di a famiglia di e Pieridae. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu Colias crocea alfacariensis. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta da u naturalistu francese Jean-Baptiste Alphonse Dechauffour de Boisduval in u 1832.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Colias alfacariensis hè cunsiderata cum'è una spezia relativamente cumuna è sparta in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'espansione di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone aperte induve 'ssa spezia si riproduce, è ancu di promove pratiche agricule durevule per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]