Coenonympha pamphilus

À prupositu di Wikipedia
Coenonympha pamphilus
Coenonympha pamphilus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Coenonympha
Nome binuminale
Coenonympha pamphilus
Eugenius Johann Christoph Esper, 1780

Coenonympha pamphilus hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Coenonympha pamphilus hè un farfalla di piccula taglia appartinendu à a famiglia di e Nymphalidae. L'ale di 'ssa spezia misuranu à l'incirca 2 à 3 centimi di largura. U sopra ale hè di culore brun arancin incù tacche nere è una fascia submarginale più chjara. U rinversciu di l'ale hè di culore bisgiu incù tacche brune è una linia submarginale più scura. I masci è e femine prisentanu differenze suttile in a culurazione è u mutivu di l'ale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Coenonympha pamphilus hè largamente spartu in Europa, in Asia cintrale è in Africa suprana. Omu u trova in una grande varietà d'ambienti, tali e pratuline, i scarsali, l'arici di fureste è i giardini. 'Ssa spezia hè capace à adattà si à sfarenti tipi di mezi, ciò chì spiega a so larga ripartizione geugrafica.

Coenonympha pamphilus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di Coenonympha pamphilus cumprende quattru stadii : l'ovu, u brucu, a crisalide è l'adultu. E femine facenu i so ovi annantu à e graminacee, chì servenu di nutrimentu à i bruchi. I bruchi si sviloppanu prestu è si cibanu per u più di graminacee, bench'elli possinu ancu cunsumà altre piante. Dopu à un periodu di sviluppu, l'adultu emerge da a crisalide è principia a so vita d'adultu, nutriscendu si di u nettare di i fiori.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Coenonympha pamphilus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè stata discritta per a prima volta da Carl Linnaeus in u 1758. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Papilio pamphilus è Satyrus pamphilus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Coenonympha pamphilus hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, di l'usu eccessivu di pesticidii o cambiamentu climaticu. Hè dunque impurtante di mette in piazza e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]