Coenagrion pulchellum

À prupositu di Wikipedia
Coenagrion pulchellum
Coenagrion pulchellum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Genaru Coenagrion
Nomu binuminali
Coenagrion pulchellum
Pierre Léonard Vander Linden, 1825

Coenagrion pulchellum hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Coenagrionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion pulchellum hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Coenagrionidae. Hè una filangroca di piccula taglia, misurendu di regula trà 30 è 35 millimitri di lunghezza. I masci prisentani un corpu smilzu è lungarinu, di culori turchinu metallicu, incù marchi neri annantu à l'addomi. I femini, inquantu ad eddi, sò di culori brunu giaddicciu incù tacchi neri annantu à l'addomi. L'ali sò trasparenti, incù una lebbia tinta azurata à a basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion pulchellum hè largamenti spartu in Auropa, da u nordu di a Spagna insin'à Scandinavia, è da l'Irlanda à u punenti di a Russia. Omu u trova ancu in Africa subrana, in certi righjoni di u Mediu Urienti è in Asia cintrali. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti d'acqua dolci, tali i lavi, i stagni, i vadini è i paduli, ind'edda pò ripraducia si è cibà si.

Coenagrion pulchellum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Coenagrion pulchellum hè un insettu acquaticu chì passa a maiò parti di a so vita sottu forma di larva in l'acqua. I larvi si nutriscini di picculi urganisimi acquatichi, tali i larvi di zinzali è i picculi crustacei. Dopu à un periudu di sviluppu, emerghjini di l'acqua è si trasformani in adulti. L'adulti si nutriscini par u più d'insetti bulanti, tali i musculini è i zinzali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Coenagrion pulchellum apparteni à a famiglia di i Coenagrionidae, chì ragruppa numarosi spezii di filangrochi. À u filu di u tempu, 'ssa spezia hè stata discritta sottu à diffarenti sinonimi, tali Coenagrion elegans, Coenagrion ornatum è Coenagrion pulchrum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Coenagrion pulchellum hè cunsidaratu com'è una spezia di cuncernu par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'inguinamentu di l'acqua, a digradazioni di i zoni umiti è l'assiccamentu di i paduli ani un impattu negativu annantu à 'ssa spezia. Di più, u cambiamentu climaticu pò ancu affittà a so ripartizioni giugrafica. Misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di l'ambienti d'acqua dolci è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]