Coenagrion puella

À prupositu di Wikipedia
Coenagrion puella
Coenagrion puella
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Genaru Coenagrion
Nomu binuminali
Coenagrion puella
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Coenagrion puella hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Coenagrionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion puella hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Coenagrionidae. Hè carattarizatu da a so piccula taglia è u so prufilu slanciatu. I masci ani un corpu turchinu metallicu incù marchi neri distintivi annantu à l'addomi, mentri chì i femini ani un corpu verdi pallidu incù marchi neri di menu prununciati.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion puella hè largamenti spartu in Auropa, da u nordu di a Scandinavia insin'à u sudu di a penisula iberica. Omu u trova ancu in Africa subrana è in Asia uccidentali. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti d'acqua dolci tali i stagni, i lavi è i vadini à ghjettu lentu.

Coenagrion puella hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion puella hè un insettu acquaticu chì passa a maiò parti di a so vita sottu forma di larva in acqua. I larvi si nutriscini di picculi urganisimi acquatichi tali i larvi di zinzali è i picculi crustacei. Dopu à un periudu di sviluppu, emerghjini da l'acqua è si trasformani in adulti.

L'adulti si cibani par u più di picculi insetti bulanti tali i musculini è i zinzali. Sò ancu cunnisciuti par u so cumpurtamentu tarrituriali, difindendu u so tarritoriu contru à l'altri masci.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion puella apparteni à a famiglia di i Coenagrionidae, chì ragruppa numarosi spezii di filangrochi. Hè statu discrittu pà a prima volta da Johann Friedrich Wilhelm Herbst in u 1805.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Coenagrion puella hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, com'è numarosi insetti, hè sensibuli à i cambiamenti di u so ambienti, tali a distruzzioni di i zoni umiti è l'inguinamentu di l'acqua. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti d'acqua dolci pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è numarosi altri spezii d'odunati.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]