Vai al contenuto

Coeloglossum viride

À prupositu di Wikipedia
Coeloglossum viride
Coeloglossum viride
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Genaru Dactylorhiza
Nomu binuminali
Coeloglossum viride
( L. ) R.M.Bateman , Pridgeon

Coeloglossum viride hè un fiori chì faci parti di a famiglia di l'Orchidaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Coeloglossum viride, ancu cunnisciuta sottu u nomu di Orchis verdi, hè una spezia d'urchidei terranii vivaci appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta arbacea si caratterizeghja da i so fiora di culori verdi pallidu o verdi scuru, disposti in gaspa annantu à u picciolu fiurali.

I casci di Coeloglossum viride sò basali, lanceulati è d'un culori verdi chjaru o verdi scuru. Sò disposti à a basa di u picciolu fiurali è poni ancu essa prisenti longu à u picciolu, divintendu prugrissivamenti più chjuchi à capu insù. U picciolu, ribustu è drittu, pò aghjunghja un'altezza da 20 à 50 centimi.

I fiora, di culori verdi pallidu o verdi scuru, sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di gaspa, cumposti da 10 à 40 fiora. U labeddu hè trilubatu, incù lobi latirali incurvati è un lobu cintrali più largu prisintendu mutivi à forma di punti o di strisci. I fiora di Coeloglossum viride sò ermafruditi è sò inamacati par u più da l'insetti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Coeloglossum viride hè largamenti sparta in Aurasia, incù una ripartizioni andendu da l'Auropa uccidentali insin'à a Siberia è à u Giapponu. 'Ss'urchidea prifirisci l'ambienti varii, tali i pratulini umiti, i turbieri, l'arici di furesti è i landi. Apprizzeghja i terri beddi assiccati è appena aciti à neutri, è si sviluppa in zoni esposti à u soli o à meza ombra. A spezia pò essa truvata à altitudini andendu da u liveddu di u mari insin'à à l'incirca 2500 metri.

Bench'è Coeloglossum viride ùn fussi micca cunsidarata com'è una spezia minacciata à a scala mundiali, hè prutetta in certi righjoni par causa di a digradazioni di u so ambienti è di a racolta illegali di i so fiora. 'Ss'urchidea hè ancu prutetta da a Cunvinzioni annantu à u cummerciu internaziunali di i spezii di fauna è di flora salvatichi minacciati d'estinzioni (CITES), chì intardisci u so cummerciu. Sforzi di cunsirvazioni, tali a missa in piazza di riservi naturali è di prugrammi di riintruduzioni, sò fatti in certi loca par pruteghja è prisirvà 'ssa spezia d'urchidea.

Coeloglossum viride hè prisenti in Corsica, ma hè rarissima.[1]

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).