Clangula hyemalis

À prupositu di Wikipedia
Clangula hyemalis
Clangula hyemalis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Clangula
Nome binuminale
Clangula hyemalis
Carl Linnaeus, 1758

Clangula hyemalis hè una spezia d'anatra chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Clangula hyemalis hè un'anatra capiciuttadore di taglia media. A taglia di i masci adulti varieghja trà 51 è 64 cm, incù una largura da 80 à 94 cm è un pesu andendu da 900 à 1400 g. E femine sò più chjuche, misurendu trà 48 è 57 cm di longa, incù una largura da 73 à 85 cm è un pesu da 700 à 1100 g.

A più caratteristica distintiva di Clangula hyemalis hè u so piumaghju varievule sient'è a staghjone è u sessu. U masciu in piumaghju nuzziale hè faciule cunnuscitoghju à u so corpu biancu, a so testa è u so collu neri, i so fianchi è u so spinu grisgiu scuru, è una longa coda nera. In piumaghju d'ecclisse, u masciu s'assumiglia di più à a femina, incù un corpu brunu pichjulatu di grisgiu è una testa brunu scuru. A femina hà un piumaghju brunicciu incù marche bianche annantu à u visu è l'ale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Clangula hyemalis hà una vasta area di ripartizione circumbureale. Nichja in a tundra è a taiga di l'emisferu settentriunale, da l'Alaska è u Canada à a Russia è à a Scandinavia. L'inguernu, migra ver'di e coste di u nordu di l'America suprana, di l'Europa è di l'Asia. Omu pò ancu truvà la in i Grandi Lavi è longu à a costa punente di i Stati Uniti.

Clangula hyemalis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Clangula hyemalis hè un acellu marinu chì si ciba per u più di crustacei, di molluschi è di picculi pesci. Tuffa sottu à l'acqua per circà di u cibu, è pò aghjunghje prufundità andendu sinu à 60 metri. Hè ancu cunnisciutu per i so buli acrobatichi, in particulare per i so buli ondulati è e so piumbate in spirale.

Clangula hyemalis hè un acellu gregariu chì si cuncoglie in grandi culonie mentre a staghjone di riproduzione. A nidificazione hà locu trà maghju è lugliu, è a femina face trà 5 è 11 ovi. I ghjovani anitrini sboccianu dopu à circa 24 à 30 ghjorni è chettanu u nidu pocu dopu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Clangula hyemalis hè u solu membru di u generu Clangula. U so nome scentificu, Clangula hyemalis, significheghja di u generu Clangula è inguernale. U so anzianu nome, Harelde kakawi, facia riferimentu à u stridu acutu di l'acellu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Clangula hyemalis hè una spezia classificata cum'è vulnerabile da BirdLife Internaziunale. A principale minaccia per 'ssa spezia hè a perdita di u so ambiente di riproduzione è d'inguernamentu duvuta à u sviluppu custieru, à a polluzione è à u cambiamentu climaticu. A caccia hè ancu una minaccia in certe parte|partite di a so area di ripartizione.

I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje Clangula hyemalis. Quessi inchjudenu a criazione di zone prutette, a risturazione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]