Cistus laurifolius

À prupositu di Wikipedia
Cistus laurifolius
Cistus laurifolius
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malvales
Famiglia Cistaceae
Generu Cistus
Nome binuminale
Cistus laurifolius
Agostino Todaro, 1866

Cistus laurifolius hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Cistaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cistus laurifolius hè una pianta à casce persistente appartinendu à a famiglia di e Cistaceae. Si distingue per via di e so casce verde scuru, luccicante è dure, chì sò ovale è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Cistus laurifolius sò grande è bianche, incù cinque petali è numerose stamine gialle in u centru. 'Ssa pianta sgaghja un profume aggradevule è hè à spessu usata in a fabricazione di profumi è d'olii essenziali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Cistus laurifolius hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ella cresci per u più in e zone custiere è e culline. Omu a trova in particulare in Spagna, in Francia, in Italia è in Grecia. 'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è assuliate, è hè à spessu assuciata à altre spezie di machja mediterrania.

Cistus laurifolius hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Cistus laurifolius hè una pianta adatta à i climi mediterranii, ciò chì significheghja ch'ella hè capace à resiste à i periodi di sicchina prulungata. E so foglie dure è luccicante li permettenu di riduce a perdita d'acqua in evapurazione. Di più, 'ssa pianta hà sviluppatu un sistemu di radiche prufondu chì li permette d'assurbisce l'acqua in prufundità.

I fiori di Cistus laurifolius sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so profume inzuccheratu. I granelli sò dopu spergugliate da u ventu. 'Ssa pianta hà una crescita relativamente rapida è pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cistus laurifolius hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Cistus laurifolia. Face parte di u generu Cistus, chì ragruppa à l'incirca 20 spezie di piante à fiori appartinendu à a famiglia di e Cistaceae. Frà i sinonimi di Cistus laurifolius, omu trova Cistus laurifolius var. laurifolius è Cistus laurifolius var. corsicus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Cistus laurifolius hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò essenziale per pruteghje Cistus laurifolius è d'altre spezie di a famiglia di e Cistaceae.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]